tirsdag den 17. september 2013

LCHF-INSPIRATION - Morgenmad # 1

Vi laver masser af LCHF-mad hver eneste dag, men det er langt fra det hele, der kommer på bloggen - tit fordi det er så simpelt, at vi ikke synes, det er et indlæg værd.

Derfor samler vi nu de simple, hurtige retter i inspirationsindlæg - denne gang med morgenmad.


Æg- og ostesouffle med skinkekant, et vendt spejlæg, en halv avokado, lidt skinke og lidt ost.


Jordbærmilkshake - en lille håndfuld frosne jordbær blendet med fløde.


Morgen-tapas: Pølse, oliven og forskellige oste.


"Ostepizza" - en skiveskåret tomat i bunden, pepperoni fordelt ovenpå, så frisk basilikum og til sidst dækkes det af havarti-ost. To minutter i mikroen, så er der serveret. Nemt og mættende :)


Blåbærsmoothie med mynte - 1 dl frosne blåbær, 1,5 dl fløde, 2 spsk creme fraiche og 10-15 mynteblade blendet sammen.

3 kommentarer:

  1. TAK! Der er alt for få af netop de helt, helt simple og hurtige løsninger. Særligt for sådan én som mig, der er usandsynligt fantasiløs i køkkenet - og foretrækker korte ingredienslister i hverdagen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det var da så lidt - tak fordi du skriver :) Om morgenen skal det altså bare være nemt og hurtigt for mig. Jeg er glad for, du kan bruge inspirationen - der skal nok komme flere af den slags simple indlæg fremover :)

      /Jennifer

      Slet
  2. Det er svært at komme i gang med dette er der et forslag til morgenmad til at have med på farten jeg plejer at spise i bilen på vej på arbejde da jeg møder ret tidligt

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...