torsdag den 21. november 2013

LCHF: Ægge-kakao


Denne sag krævede en smule mod for mig - præcis ligesom med æg-latten. Det der med at drikke rå æg virker bare lidt overvældende - også selvom det jo smager skønt, når jeg først får den lavet.

Den er dejligt mættende, så den kan bestemt anbefales til morgenmad eller et boost om eftermiddagen.

Du skal bruge:
1-2 æg (jeg brugte to, men så mættede den også meget)
1 spsk kakao
1 spsk kokosolie
2-3 dl kogende vand
Evt. sødning, lidt kanel eller vanillepulver (jeg brugte vanillepulver i min)

Blend alt undtagen vand. Når det er blendet godt sammen, tilsættes kogende vand - blend igen, og så er den klar.

/Jennifer

Follow on Bloglovin

7 kommentarer:

  1. Ha ha, jeg har også først for nyligt taget mig mod til sådan en bette satan! Og det smager jo fantastisk! :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig! Men det der med rå æg - det skal der altså bare tages tilløb til ;)

      Slet
    2. Æg koagulerer ved ca. 60 grader, så de er ikke rå efter en tur i næsten kogende væske.

      Slet
    3. Ah - super. Tak for information :)

      Slet
  2. Kokosolie med eller uden smac?

    SvarSlet
    Svar
    1. Begge dele kan vist gå :) Vores er med smag

      Slet
  3. Jeg kan også godt lide æggekakao - men jeg kan allerbedst lide ægge-te :)
    Jeg dropper bare kakaoen, og laver den med te i stedet for almindeligt vand :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...