mandag den 9. juni 2014

LCHF: Hjemmelavet kryddersmør


Smør er en både nem og lækker måde at få noget fedt ind i sin kost. Man kan hurtigt lave en god portion kryddersmør, som smager skønt - både til at stege i eller blot til at lade smelte over kød eller grøntsager.

Når vi laver kryddersmør, laver vi gerne et par varianter af gangen, så der er lidt varieret i køleskabet. Det er fx oplagt, hvis man har nogle krydderurter, som trænger til at blive brugt :)

Vores favorit-indhold til smørret er rosmarin, hvidløg, timian, basilikum, citron eller persille. Vi laver det typisk med 1-2 slags indhold i hver.

Lad smørret stå på køkkenbordet, til det er blevet blødt, bland med hakkede krydderurter eller lignende og køl det ned igen - fx i små bagepapirspakker.


Vi spiste en rosmarinsmør til flanksteak - serveret med bagte cherrytomater og en bagt blomkålsmos (klik for opskrift). 

Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Uhm, jeg husker tydeligt fra min barndom, at min mor jævnligt lavede kryddersmør. Det var en fest :-)
    Det kunne være, at jeg skulle se at komme i gang. Det giver bare lige det sidste pift til bøffen ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig! Det er jo så nemt - man skal bare lige få det gjort :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...